Skip to content


NextGenTel best i test

Noen utmerkelser er morsommere å vinne enn andre. For tiden verserer det ulike kåringer og indekser over selskapers omdømme. Dette kan gi verdifull informasjon til selskapene både på topp og bunn av lista, og det gir deg som kunde informasjon om hvem du bør være kunde hos.

Like fullt er disse undersøkelsene ofte belemret med feilkilder fordi de er basert på spørreundersøkelser. Undersøkelsene stiller ikke krav til respondentene annet enn at de er villige til å svare. Har de bare hørt om selskapet de evaluerer, eller har de faktisk kunnskap og erfaring som basis for sine karakterer?

Kurs- og konferansearrangøren Confex arrangerte nylig, for fjortende gang, de årlige Callcenterdagene.  Dette er Skandinavias største arrangement for dem som arbeider med kundeservice. I forbindelse med arrangementet blir Kundeserviceprisen delt ut i en lang rekke bransjekategorier.

I år vant NextGenTel prisen Kundeserviceprisen i kategorien Bredbånd!

Det spesielt hyggelige med denne prisen er måten den blir utført på. Dette er virkelig en «best i test»-undersøkelse som baserer seg på Norges største og mest omfattende undersøkelse av kundeservice gjennom såkalt «mystery calling».  En rekke observatører utgir seg for å være kunder, og kontakter et bredt utvalg av kundesentre for å teste servicenivået.

Denne «best i test» kundeserviceprisen holdes for å være den mest prestisjetunge prisen innen det norske kundesentermiljøet, og er gjennomført som et samarbeidsprosjekt mellom Confex og analysebyrået SeeYou.

I NextGenTel har vi det siste året satset hardt på å forbedre oss på nettopp kundeservice. Vi vet at bredbånd er en usedvanlig viktig tjeneste for folk. Det må bare virke. Og når det ikke gjør det, må kunden få hjelp så raskt som mulig. Vi har både redusert ventetidene på kundesenteret det siste året, samtidig som vi har hatt sterkt fokus på hyggelige medarbeidere med høy kompetanse innen bredbånd.

Juryen sier i sin uttalelse i forbindelse med tildelingen av Kundeserviceprisen til NextGenTel:

NextGenTel har vunnet sin klasse gjennom å gi kundene veldig gode kundeopplevelser. Man har hatt god dialog med kundene, avklart behov, stilt spørsmål og kommet med gode løsninger som har gjort kundene svært fornøyd.

Vi i NextGenTel tar dette som en skikkelig inspirasjon til å stå på videre for å kunne være der for kundene våre når de trenger det.

 

Postet i NextGenTel.

Tagget med , .


0 kommentarer

RSS-feed for kommentarer på denne artikkelen

Her tar vi i mot kommentarer som er relevant for denne artikkelen.
For kundeservice, klikk her.



Litt HTML er OK

eller svar via trackback.