Vanlige problemstillinger Epost

Outlook

Oppsett av epostprogram

Innstillinger

Servernavn for epost

Epost

Logge inn på webmail

Ofte stilte spørsmål om Epost

Hvordan setter jeg opp autentisert sending av epost i Windows Mail?

Direkte link
  1. Velg fanen Kontoer og trykk på Egenskaper (i noen utgaver av epostprogrammet finner du valget Kontoer under Verktøy-menyen).
  2. Marker epostkontoen og velg Egenskaper. Under fanen Servere haker du av Min server krever godkjenning og trykker på knappen Bruk nede til høyre.
  3. Velg fanen Avansert. I feltet for Utgående mailserver (SMTP) skriver du inn 587.
  4. Trykk på knappen OK for å lagre endringene og knappen Lukk for å lukke kontooversikten.

Kan jeg lese epost på web?

Direkte link

Du kan lese epost på webmail.broadpark.no/

Skriv inn ditt brukernavn og passord for å logge på.

Jeg får en feilmelding: rejected by NextGenTel spamfilter

Direkte link

Eposten du forsøker å sende blir oppfattet som spam.

  1. Sjekk emnefelt og innhold. Fjern eller erstatt innhold som kan forveksles med spam.
  2. Send epost på nytt
  3. Hvis du fremdeles ikke får sendt eposten, kontakt Kundeservice.

Nøkkelord: blokkert mail epost e-post blokkering

Hente og sende epost fra andre epostleverandører

Direkte link

Dersom du skal bruke eksisterende epostkontoer, må du sjekke følgende:

  • Utgående epostserver (SMTP) må være satt til mail.broadpark.no.
  • Inngående epostserver (POP3) må samsvare med din andre epostleverandørs epostserver

Se også

Sette opp autentisert sending av epost

Direkte link

Innstillingen for utgående mailserver (SMTP) må endres slik at port for utgående epost er 587.

Dette finner du som regel under avanserte innstillinger i ditt epostprogram.

Servernavn for epost

Tidsavbrudd

Direkte link

Hvis du får tidsavbrudd når du forsøker å sende epost fra ditt epostprogram, sjekk at du ikke har antivirus- eller brannmurprogrammer som hindrer sending av utgående epost.

Noen ganger kan antivirus/brannmur blokkere port 25 (for utgående epost) – denne blokkeringen må oppheves.

Kontakt oss på epost

Direkte link

Du kan kontakte oss på den måten som passer deg best.

Kontaktinformasjon for Kundeservice

Kan jeg beholde epostadressen hvis jeg avslutter abonnementet?

Direkte link

Nei.

Vi må ha et aktivt kundeforhold for å levere epost-tjenesten.

Når du avslutter abonnementet må vi slette dine kundeopplysninger, og da kan vi heller ikke levere noen tjenester.

Epostadressen blir deaktivert etter at bredbåndslinjen er nedkoblet.

Nyhetsbrev

Direkte link

Vi sender med jevne mellomrom nyhetsbrev til våre kunder.

Ønsker du ikke å motta nyhetsbrev, ligger det alltid en lenke for avmelding i hver epost fra oss.

Når du melder deg av, vil du ikke lenger motta nyhetsbrev.

Nøkkelord: avmelding unsubscribe avmeld

Kan jeg sende epost kryptert?

Direkte link

Nei.

Epostserveren mail.broadpark.no støtter ikke SSL.

Webmail-klienten webmail.broadpark.no er kryptert (HTTPS/SSL).

Flere spørsmål og svar om Epost

  • Del på Twitter
  • Skriv ut