Vanlige problemstillinger TV

TV

Oppkobling av TV-dekoder

record

Ta opp programmer

Innstillinger

TV-konto og PIN-koder

Ofte stilte spørsmål om TV

Trenger jeg nytt TV-apparat?

Direkte link

Nei, dekoderen kan benyttes med alle TV-apparater som har HDMI- eller Scart-tilkobling.

Kan jeg bruke mitt MediaCenter-system?

Direkte link

Nei. Dette vil ikke fungere. TV-signalene er kryptert, og må dekrypteres i TV-dekoderen.

Tilkobling via Scart eller HDMI til en MediaCenter-PC vil heller ikke fungere.

Kan jeg ta opp programmer og filmer?

Direkte link

Med en PVR-dekoder kan du ta opp programmer og ta pause i sendingene.

Du kan ikke spille inn filmer og programmer som du bestiller via filmleietjenesten eller ser i programbibliotekene.

Oppgrader til PVR-dekoder

Mer om våre dekodere

Hvordan bruker jeg påminnelse-funksjonen?

Direkte link

Du kan aktivere påminnelse på programmer du ønsker å se ved å trykke på den røde tasten.

Du får en påminnelse på skjermen noen minutter før programmet starter, og får da tre valg:

  1. Trykk OK for å gå direkte til programmet.
  2. Trykk TV/EXIT for å lukke påminnelsen uten å bytte kanal.
  3. Dersom du venter 30 sekunder skifter kanalen automatisk.

Kan andre leie filmer på min konto?

Direkte link

Sammen med dekoder og TV-abonnementet, får du tilsendt PIN-koder som du benytter når du skal leie film. Det er ikke mulig å leie film uten PIN-kode. Koden bør bare opplyses til dem som har tillatelse til å leie film.

Glemt PIN-kode?

Du kan bestille nye PIN-koder på Min Side.

Hvor finner jeg brukerveiledning for TV?

Direkte link

Brukerveiledning sendes sammen med TV-dekoderen.

Kontakt gjerne kundeservice dersom du ikke har fått veiledning eller ønsker ny tilsendt. Brukerveiledningene er også tilgjengelig på våre nettsider.

Hva er Elektronisk programguide (EPG)?

Direkte link

EPG-en viser programinformasjon på skjermen, og dette finnes for alle kanaler på NextGenTel TV.

EPG gir deg oversikt over hva som går på TV på alle kanaler 3 dager frem i tid.

Hvor mange TV-apparater kan jeg benytte?

Direkte link

Dette avhenger av hvilken type teknologi bredbåndslinjen din er tilkoblet.

  1. På ADSL 2+ (abonnementer som Next1, Next1 Mini, Next2 Mini, Bredbånd 5, Bredbånd 10 og Bredbånd 20) leverer vi kun til én TV. Om du har PVR-dekoder og tar opp et program, kan du ikke se på en annen kanal samtidig. Dette skyldes at det ikke er nok båndbredde til å sende mer enn ett TV-signal om gangen på ADSL 2+.
  2. På VDSL (Next3, Next3 Mini, Bredbånd 30 og Bredbånd 40) kan vi levere signaler til to TV-apparater, eller til én TV med PVR-dekoder. I dette tilfellet er det er det mulig å ta opp fra en kanal og se på en annen samtidig.
  3. På fiber kan vi levere til opp til tre TV-apparater (ev. til to TV-er, hvorav én med PVR-dekoder). Du kan også her ta opp fra en kanal og se på en annen samtidig.

PS! Det finnes utstyr hos de fleste elektronikkforhandlere som lar deg sende et TV-signal til flere TV-apparater, men dette betyr at alle TV-apparatene viser den samme kanalen.

Hvor mange filmer får jeg tilgang til med NextGenTel TV?

Direkte link

NextGenTel har avtaler med kjente filmdistributører som SF Anytime, Nordisk Film og Filmarkivet.

Vi har i dag over 4000 filmer i filmutvalget, hvorav mange i HD og et utvalg i 3D. Filmtjenesten oppdateres ukentlig med nye titler fra leverandørene.

Oversikt over alle filmene

Hva er leveringstiden på NextGenTel TV?

Direkte link

Leveringstiden avhenger om du er ny bredbåndskunde, eller om du allerede har bredbånd fra NextGenTel.

  1. Dersom du er ny kunde og bestilte TV sammen med bredbåndet, er TV vanligvis klart innen en uke etter at bredbåndet er installert. Leveringstid for bredbånd kommer i tillegg.
  2. Dersom du allerede har bredbånd fra NextGenTel, er leveringstiden inntil 1 til 3 uker fra du bestiller TV.

Hvordan endrer jeg TV-abonnement?

Direkte link

For å endre abonnement må du kontakte oss via kontaktskjema, chat eller på telefon 07979.

Oversikt over tilgjengelige TV-pakker og kanaler

Du kan bare ha én grunnpakke, men du kan utvide med så mange tilleggspakker og enkeltkanaler som du måtte ønske.

Jeg har fått ny TV-dekoder, men får beskjed om at konto er i bruk

Direkte link

Ved bytte av TV-dekoder må gammel dekoder stå avslått med strømkabelen ute i minimum 6 timer før du kobler til ny TV-dekoder.

Vårt tips er at du lar TV-dekoderen stå avslått og frakoblet over natten. Hvis du ikke gjør dette vil den nye TV-dekoderen bli avvist i våre systemer, og du vil få melding om at en annen TV-dekoder er knyttet opp mot kontoen din.

Oppdatert kanalliste

Direkte link

For å optimalisere kanallisten og gjøre plass til nye kanaler gjør vi noen endringer i kanalplasseringene 13. mars 2013.

Kanal Gammel kanalplass Ny kanalplass
TV 2 Sport 101 13
TV 2 Sport Xtra 102 55
TV 2 Sport Xtra 2 103 56
C More Fotball 68 66
C More Hockey 69 67
C More Tennis 70 68
C More Live 71 69
C More Live 2 70
C More Live 3 71
C More Live 4 72
C More Extreme 72 73
SVT1 HD 241 203
C More Live HD 469

Lag egne kanallister

Radio

Direkte link

Radiokanaler er ikke tilgjengelig på NextGenTel TV.

Er TV tilgjengelig på min adresse?

Direkte link

For å få TV må du ha (eller kunne få) bredbånd fra NextGenTel.

Sjekk om du kan få TV

Har du allerede bredbånd, logg inn og bestill.

 

Kan jeg få TV på hytta?

Direkte link

TV fra NextGenTel krever at du har en bredbåndslinje fra oss.

Har du NextGenTel-bredbånd på hytta, kontakt oss for å undersøke om vi kan levere TV.

Bestill bredbånd og TV

TV i flere rom

Direkte link

TV fra NextGenTel leveres via bredbåndet ditt.

Har du bredbånd over VDSL eller fiber, kan du få TV i henholdsvis 2 og 3 rom.

Mer informasjon om TV i flere rom

Har du bredbånd over ADSL er det ikke nok kapasitet på linjen til mer enn ett TV-signal.

Avslutte TV-abonnementet

Direkte link

For å avslutte TV-abonnementet, ta kontakt med kundeservice.

TV-pakker har normalt ingen bindingstid, men 1 måneds oppsigelsestid regnet fra utløpet av inneværende måned.

Bestilling og etablering av TV

Direkte link

For å bestille TV, logg inn på Min Side og bestill.

Vi tar forbehold om at TV er tilgjengelig på din adresse, da levering av TV er avhengig av avstand til telefonsentralen og om telefonsentralen er klargjort for TV fra NextGenTel.

Det er ingen etableringspris for TV-pakkene. Du betaler kun for frakt av TV-dekoderen.

Flere spørsmål og svar om TV

  • Del på Twitter
  • Skriv ut