Hjelp!

Her finner du informasjon om utstyr og ditt abonnement hos NextGenTel

Dersom du trenger hjelp med tilkobling av utstyr fra NextGenTel finner du våre brukerveiledninger her. Her finner du brukerveiledninger til det mest brukte utstyret fra oss, der vi også gir deg noen tips og triks.


Husk også at du kan finne det meste av informasjon knyttet til ditt abonnement og tjenester fra oss på MinSide. Du finner MinSide her.

     

    Mest besøkte svar

    • Informasjon om Trådløst Bredbånd

      Har du allerede bestilt Trådløst Bredbånd og har spørsmål? Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

    • Kom i gang med Trådløst Bredbånd fra NextGenTel

      Fått Trådløst Bredbånd fra NextGenTel? Denne brukerveiledningen forteller deg hvordan du kobler til og gir deg samtidig noen gode tips på veien.

      Kom igang med Trådløst Bredbånd fra NextGenTel


    • Oppkoblingshjelp



      Det er enkelt å sette opp ruteren fra NextGenTel, og fremgangsmåten er stort sett den samme for alle rutermodeller. Følg denne fremgangsmåten:


      • Koble til nettet:
        • Fiber: Nettverkskabel fra fiberboks til rød port på ruteren
        • Trådløst Bredbånd: Nettverkskabel fra utendørsantenne til rød port på ruteren
        • Bredbånd: Telefonkabel fra veggkontakt til grå port på ruteren
      • Koble til strøm
      • Etter noen minutter er nettet klart!
      • Bruk nettet:
        • Wifi: Du finner nettnavn og passord på undersiden av ruteren
        • Kabel: Du får aller best signal med kabel. Der det er mulig, bør du derfor bruke kabel fra ruter til datamaskin, TV, spillkonsoller og lignende. I appen «NextGenTel» kan du enkelt endre nettnavn, passord, sette opp gjestenettverk, optimalisere wifi-signalet og mye annet.




      Se hvordan

      Brukerveiledninger 01.Kom-pa-nett_1000px.png#asset:85091

    • MinSide

      På MinSide har du alltid tilgang til all informasjon om abonnementet ditt hos NextGenTel. Herfra kan du gjøre innstillinger på ruteren din, se og betale fakturaer, endre TV-pakker og kontakte oss. I tillegg får du en rekke andre smarte funksjoner som lar deg administrere abonnementet og tjenesten din.

      MinSide er tilgjengelig både på nett og som egen app. MinSide-appen finner du i Google Play og App Store. Mens du finner MinSide på nett her.


      Første innlogging

      For å logge inn trenger du mobilnummeret ditt, som er kontaktnummeret du har registrert hos oss. Ved aktivering velger du registrer deg nå. Har du glemt passordet ditt, velger du glemt passord.

      Fakturaarkiv

      På MinSide finner du fakturaarkiv i tilfeller der du ønsker å hente ut fakturakopi, ønsker oversikt, aktivere AvtaleGiro eller betale med Vipps.


      Saldo

      Min Side viser saldoen din, og gir deg også betalingsinformasjon dersom noe er registrert ubetalt. Husk at fra du gjør en innbetaling til denne er registrert på kundesidene, kan det gå 1-3 virkedager.


    • Betale med Vipps



      Med kundeappen er det enkelt å betale med Vipps.

      betalmedvipps250.png#asset:83036


    • Din første faktura



      Den første fakturaen du mottar fra NextGenTel gjelder for en lenger periode enn én måned. Den vil derfor også ha en høyere totalsum enn avtalt månedspris, da den gjelder fra datoen tjenesten ble klar til bruk og ut måneden etter forfall. Du kan se spesifisert pris og periode på fakturaen. Denne finner du i appen.


      Neste faktura gjelder for valgt fakturaperiode (1, 3, 6 eller 12 måneder).


    • Overføre abonnementet til en annen person



      Overføring til en annen person innebærer at ansvaret for din bredbåndslinje blir overført til en ny person. Overføring kan kun utføres fra en person til en annen. Det er ikke mulig å overføre til en annen adresse enn bredbåndslinjen er installert på.


      • Overtaker av bredbåndslinjen får tilsendt nytt utstyr
      • Overfører må returnere alt utstyr, inkludert ruter, telefonadapter og TV-dekoder


      Overføring meldes enklest i appen, men hvis du trenger mer informasjon om overføring kan du også snakke med oss på chat eller ved å ringe kundeservice på 987 07979.


    • Flytte bredbåndet til ny adresse



      Husk å ta med deg bredbåndet når du flytter!

      Meld fra om flyttingen i god tid – det tar minst to uker fra du melder flyttingen før vi kan koble opp bredbånd på den nye adressen.


      Flytting meldes enklest i appen, men hvis du trenger mer informasjon om overføring kan du også sende en SMS med kodeord FLYTT til 07979, snakke med oss på chat eller ringe kundeservice på 987 07979.