brukerveiledninger.png#asset:83169



     

    Mest besøkte svar

    • Oppkoblingshjelp



      Det er enkelt å sette opp ruteren fra NextGenTel, og fremgangsmåten er hovedsakelig den samme for alle rutermodeller – både for fiber og bredbånd (via telefonlinjen). Følg denne fremgangsmåten:


      • Koble til nettet:
        • Fiber: Nettverkskabel fra fiberboks til rød port på ruteren
        • Bredbånd: Telefonkabel fra veggkontakt til grå port på ruteren
      • Koble til strøm
      • Etter noen minutter er nettet klart!
      • Bruk nettet:
        • Wifi: Du finner nettnavn og passord på undersiden av ruteren
        • Kabel: Du får aller best signal med kabel. Der det er mulig, bør du derfor bruke kabel fra ruter til datamaskin, TV, spillkonsoller og lignende. I appen «NextGenTel» kan du enkelt endre nettnavn, passord, sette opp gjestenettverk, optimalisere wifi-signalet og mye annet.




      Brukerveiledninger

      Brukerveiledninger


      Denne videoen viser på en enkel måte hvordan man kommer i gang.


    • Betale med Vipps



      Med kundeappen er det enkelt å betale med Vipps.

      betalmedvipps250.png#asset:83036


    • Din første faktura



      Den første fakturaen du mottar fra NextGenTel gjelder for en lenger periode enn én måned. Den vil derfor også ha en høyere totalsum enn avtalt månedspris, da den gjelder fra datoen tjenesten ble klar til bruk og ut måneden etter forfall. Du kan se spesifisert pris og periode på fakturaen. Denne finner du i appen.


      Neste faktura gjelder for valgt fakturaperiode (1, 3, 6 eller 12 måneder).


    • Kundesider



      For rask, enkel og alltid tilgjengelig oversikt over abonnementet ditt; last ned appen 'NextGenTel'.

      • Se hastighet inn til ruter
      • Administrere produkter
      • Få oversikt over og betal faktura
      • Enkel administrasjon av wifi
      • Kontakt kundeservice
      • Få driftsmeldinger

      Last ned her:

      NextGenTel Kunde-appNextGenTel Kunde-app




      Her finner du Min Side.

      For å logge inn trenger du brukernavnet ditt, som er epostadressen du har registrert som kontaktadresse hos oss. For å få et passord tilsendt, velger du glemt passord. Dersom du har glemt ditt brukernavn, klikk her.

      Fakturaarkiv

      På Min Side finner du fakturaarkiv i tilfeller der du ønsker å hente ut fakturakopi, eller bare ønsker en oversikt.


      Saldo

      Min Side viser saldoen din, og gir deg også betalingsinformasjon dersom noe er registrert ubetalt. Husk at fra du gjør en innbetaling til denne er registrert på kundesidene, kan det gå 1-3 virkedager.


    • Overføre abonnementet til en annen person



      Overføring til en annen person innebærer at ansvaret for din bredbåndslinje blir overført til en ny person. Overføring kan kun utføres fra en person til en annen. Det er ikke mulig å overføre til en annen adresse enn bredbåndslinjen er installert på.


      • Overtaker av bredbåndslinjen får tilsendt nytt utstyr
      • Overfører må returnere alt utstyr, inkludert ruter, telefonadapter og TV-dekoder


      Overføring meldes enklest i appen, men hvis du trenger mer informasjon om overføring kan du også snakke med oss på chat eller ved å ringe kundeservice på 987 07979.


    • Flytte bredbåndet til ny adresse



      Husk å ta med deg bredbåndet når du flytter!

      Meld fra om flyttingen i god tid – det tar minst to uker fra du melder flyttingen før vi kan koble opp bredbånd på den nye adressen.


      Flytting meldes enklest i appen, men hvis du trenger mer informasjon om overføring kan du også sende en SMS med kodeord FLYTT til 07979, snakke med oss på chat eller ringe kundeservice på 987 07979.


    • Kundeservice



      Vi vil gjerne hjelpe deg! Kontakt oss på måten du foretrekker:

      Chat med oss eller send oss et kontaktskjema

      Facebook og Twitter

      Hjelpesider


      Åpningstider:

      • Chat og sosiale medier: Hverdager: 8-20:45. Lørdag: 10-17:45. Søndag: Stengt
      • Telefon: Hverdager: 08-19. Lørdag: 10-18. Søndag: Stengt