Vi hjelper deg!

Finner du ikke det du leter etter under? Da kan du logge inn på Min Side for å chatte med oss.

Mest besøkte svar

  • Oppkoblingshjelp


    For å koble opp Internett, må du først identifisere hvilken ruter du har mottatt. Dette står på pakken du har mottatt, men vil også stå på baksiden av ruteren din.

    Vi har laget noen enkle videoer som du kan se her, hvis ikke finner du veiledning nedenfor.

    Inteno DG150/DG200/DG301:

    Thomson 788vn

    Thomson 789ivac

  • Oppkoblinghjelp TV

    Før du kobler opp TV-dekoderen sjekk at internettforbindelse din fungerer. Trenger du hjelp med selve internettoppkoblingen følger du denne guiden: Oppkoblingshjelp internett


    Vi har laget noen enkle videoer  som viser deg hvordan du kobler opp TV-dekoderen. Du kan også følge veiledningen nedenfor.


    1. Pakk ut esken du har mottatt. Pakken inneholder følgende:
      1. TV-dekoder
      2. Brukermanual
      3. Fjernkontroll 
      4. Batterier til fjernkontroll
      5. Strømforsyning
      6. Infrarød dongel - gir bedre signal til fjernkontrollen
      7. HDMI-kabel
      8. SCART-kabel
      9. Nettverkskabel 
    2. Finn fram nettverkskabelen. Denne kobles til porten merket med gult på TV-dekoderen, deretter til bredbåndsruteren. Har du vanlig bredbånd benytter du port 4 på ruteren. Har du fiber kan du benytte alle portene.
    3. Koble HDMI-kabel fra TV-dekoder til din TV.
    4. Tilslutt kobler du strømkabelen til ruteren, deretter kobler du strømadapteret til strømmen.
    5. Din TV-dekoder er nå korrekt koblet opp. Merk at det kan ta opp til 30 minutter før du får bilde på skjermen ved førstegangsoppkobling.
  • Oppkoblingshjelp bredbåndstelefoni

    Viktig: Før du begynner å koble opp din bredbåndstelefon må du koble opp bredbåndet og sjekke at du er på nett.

    Du må ha et vanlig telefonapparat tilgjengelig (analogt, ikke ISDN). Du kan bruke alle vanlige telefonapparater, både kablet og trådløse. Selve telefonapparatet må du kjøpe selv.


    Oppkoblingsguide:

    1. Ditt telefonapparat skal kobles til telefonporten som du finner på baksiden av NextGenTel sin bredbåndsruter.
    2. Benytt den originale telefonkabelen som fulgte med telefonapparatet ditt. Eventuelt kan du benytte telefonkabelen som fulgte med i ruteresken.

    Du finner den grønne telefonporten på baksiden av ruteren.


  • SmartRuter fra NextGenTel

    Som første internettleverandør i Norge tar vi i bruk SmartRuter. Med NextGenTel SmartRuter løser ruteren problemer automatisk – nettet blir raskere, tryggere og får en rekke nye funksjoner.

    Du kan lese mer om SmartRuter her: SmartRuter fra NextGenTel


  • Din første faktura

    Første faktura du mottar fra NextGenTel vil som regel gjelde for en lenger periode enn én måned, og derfor også ha en høyere totalsum enn avtalt månedspris. Årsaken til dette er at første faktura vil gjelde fra den datoen tjensten(e) din(e) ble klar til bruk, og ut måneden etter forfall. Du vil se spesifisert pris og periode på tilsendt faktura, og på fakturaspesifikasjon på Min Side. 


    Videre fakturering vil gjøres én måned av gangen, så sant du ikke har valgt en lengre betalingsperiode (3, 6 eller 12 måneder).


    Hva om jeg ikke kan betale hele summen innen forfall?

    Da kan du kontakte oss på chat via dine kundesider, eller på tlf 987 07979 for betalingsutsettelse. Det er fint om du kontakter oss før faktura forfaller.

  • Kundesider

    Her finner du Min Side.

    For å logge inn trenger du brukernavnet ditt, som er epost-adressen du har registrert som kontaktadresse hos oss. For å få et passord tilsendt, velger du glemt passord. Dersom du har glemt ditt brukernavn, klikk her.

    Fakturaarkiv

    På Min Side finner du fakturaarkiv i tilfeller der du ønsker å hente ut fakturakopi, eller bare ønsker en oversikt. Vi gjør oppmerksom på at siden kun viser faktura som er sendt deg etter du ble flyttet over til våre nye kundesider. Har du behov for eldre fakturakopier, ber vi om at du kontakter oss.


    Saldo

    Min Side viser saldoen din, og gir deg også betalingsinformasjon dersom noe er registrert ubetalt. Husk at fra du gjør en innbetaling til denne er registrert på kundesidene, kan det gå 1-3 virkedager.

  • Overføre abonnementet til en annen person

    Overføring til en annen person innebærer at ansvaret for din

    bredbåndslinje blir overført til en ny person. Overføring kan kun
    utføres fra en person til en annen. Det er ikke mulig å overføre til en
    annen adresse enn bredbåndslinjen er installert på.


    • Overtaker av bredbåndslinjen får tilsendt nytt utstyr
    • Overfører må returnere alt utstyr, inkludert ruter, telefonadapter og TV-dekoder


    Overføring kan meldes via Min Side, chat eller ved å ta kontakt med kundeservice på 987 07979.


  • Flytte bredbåndet til ny adresse

    Husk å ta med deg bredbåndet når du flytter!

    Meld fra om flyttingen i god tid – det tar minst to uker fra du melder
    flyttingen før vi kan koble opp bredbånd på den nye adressen.


    Send en SMS med kodeord FLYTT til 07979, så kontakter vi deg.

    Du kan også kontakte oss via Min Side eller chat


  • Kundeservice

    Vi vil gjerne hjelpe deg! Kontakt oss på måten du foretrekker:

    Åpningstider:

    • Telefon: Hverdager: 10 - 21. Lørdag: 10 - 18. Søndag: Stengt
    • Chat og sosiale medier: Hverdager: 8-20:45. Lørdag: 10-17:45. Søndag: 12-17:45.

    Chat med oss eller send oss et kontaktskjema

    Facebook og Twitter

    Hjelpesider