<< Tilbake

Kom i gang med internett fra NextGenTel


Brosjyre fiberBrosjyre xDSL



Les mer om hvordan du kobler opp utstyret fra NextGenTel

brukerveiledninger.png#asset:83169



     

    Mediaconvertere

    • Raycore

      Lampestatus:

      PWR Blå - Påslått og tilkoblet strøm
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm
      FX (LINK)Blå - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      LAN (LINK)Blå - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen. NB! Denne vil bare lyse dersom det er kontakt på fiberkabel.
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.
      SPEEDRød - 1000 Mbps
      Grønn - 100 Mbps
      Avslått - Ikke kontakt eller 10 Mbps


      Dersom FX lampen eller PWR lampen ikke lyser er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

    • Ericsson

      Lampestatus:

      PWR (øverste) Grønn - Påslått og tilkoblet strøm
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm
      WAN (miderste)Grønn - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      LAN (nederste)Grønn - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen.
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.


      Dersom WAN lampen eller PWR lampen ikke lyser er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

      Dersom LAN lampen ikke lyser, kan det være et problem med nettverkskabelen du bruker mellom mediakonverter og din ruter. Prøv da en annen nettverkskabel og sørg for at det er ruteren er påslått. Skulle problemet vedvare, ta kontakt med kundeservice.

    • Inteno

      Lampestatus:

      PWR Grønn - Påslått og tilkoblet strøm
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm
      100MGrønn - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      Link/Act, FDX/COL og SDGrønn - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen.
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.


      Dersom Link/Act, FDX/COL og SD lampene eller PWR lampen ikke lyser er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

      Dersom 100M lampen ikke lyser, kan det være et problem med nettverkskabelen du bruker mellom mediakonverter og din ruter. Prøv da en annen nettverkskabel og sørg for at det er ruteren er påslått. Skulle problemet vedvare, ta kontakt med kundeservice.

    • HET-3012

      Lampestatus:

      Power Grønn - Påslått og tilkoblet strøm
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm
      FO ACT/LinkGrønn - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      TX ACT/LinkGrønn - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen.
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.


      Dersom FO ACT/Link lampen eller Power lampen ikke lyser er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

      Dersom TX ACT/Link lampen ikke lyser, kan det være et problem med nettverkskabelen du bruker mellom mediakonverter og din ruter. Prøv da en annen nettverkskabel og sørg for at det er ruteren er påslått. Skulle problemet vedvare, ta kontakt med kundeservice.

    • Inteno XG6746

      Lampestatus:


      PWR  Grønn - Påslått og tilkoblet strøm.
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm.
      WAN Grønn - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen, 1Gbps.
      Gul - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen, 100Mbps.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      MGMTGrønn - Det er kontakt med management server.
      Avslått - Det er ikke kontakt med management server.
      LAN Grønn - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen.
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.

      Dersom WAN lampen eller PWR lampen ikke lyser er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

      Dersom LAN lampen ikke lyser, kan det være et problem med nettverkskabelen du bruker mellom mediakonverter og din ruter. Prøv da en annen nettverkskabel og sørg for at det er ruteren er påslått. Skulle problemet vedvare, ta kontakt med kundeservice.

    • Inteno XG6846

      Lampestatus:

      PWR  Grønn - Påslått og tilkoblet strøm.
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm.
      WAN Grønn - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen, 1Gbps.
      Gul - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen, 100Mbps.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      LAN Grønn - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen.
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.

      Dersom WAN lampen eller PWR lampen ikke lyser er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

      Dersom LAN lampen ikke lyser, kan det være et problem med nettverkskabelen du bruker mellom mediakonverter og din ruter. Prøv da en annen nettverkskabel og sørg for at det er ruteren er påslått. Skulle problemet vedvare, ta kontakt med kundeservice.

    • ONT I-020E-H/G-F

      Lampestatus:

      EQPT Grønn - Påslått og tilkoblet strøm.
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm.
      PONGrønn - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      MGMTGrønn - Det er kontakt med management server.
      Avslått - Det er ikke kontakt med management server.
      DATA 2Deaktivert
      DATA 1Grønn - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen.
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.

      Dersom PON lampen, MGMT lampen eller EQPT lampen ikke lyser er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

      Dersom DATA 1 lampen ikke lyser, kan det være et problem med nettverkskabelen du bruker mellom mediakonverter og din ruter. Prøv da en annen nettverkskabel og sørg for at det er ruteren er påslått. Skulle problemet vedvare, ta kontakt med kundeservice.

    • ONT I-010G-S

      Lampestatus:

      EQPT Grønn - Påslått og tilkoblet strøm.
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm.
      PONGrønn - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      MGMTGrønn - Det er kontakt med management server.
      Avslått - Det er ikke kontakt med management server.
      LANGrønn - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen. 
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.
      ALMAlarm, skal ikke lyse!

      Dersom PON lampen, MGMT lampen eller EQPT lampen ikke lyser er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

      Dersom LAN lampen ikke lyser, kan det være et problem med nettverkskabelen du bruker mellom mediakonverter og din ruter. Prøv da en annen nettverkskabel og sørg for at det er ruteren er påslått. Skulle problemet vedvare, ta kontakt med kundeservice.

    • ONT I-10G-U

      Lampestatus:


      EQPT Grønn - Påslått og tilkoblet strøm.
      Avslått - Avslått, defekt eller ikke strøm.
      PONGrønn - Det er kontakt med sentral på fiberkabelen.
      Grønn blink - Prøver å opparbeide kontakt på fiberkabelen
      Rød - Software oppgradering feil
      Rød blink - Software oppgradering kjører.
      Avslått - Det er ikke kontakt med sentral.
      LOSRød - Ingen kontakt ut på fiberkabel.
      Avslått - Kontakt på fiberkabel.
      LANGrønn - Det er kontakt mellom ruteren og fiberboksen. 
      Avslått - Det er ikke kontakt mellom ruteren og fiberboksen.

      Dersom PON lampen eller EQPT lampen ikke lyser, eventuelt at LOS lampen lyser rødt, er det et tegn på at linjen din ikke fungerer som den skal. Forsøk da å koble fra strømmen til mediakonverteren og koble den i igjen. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med kundeservice slik at dette kan bli rettet så fort som mulig.

      Dersom LAN lampen ikke lyser, kan det være et problem med nettverkskabelen du bruker mellom mediakonverter og din ruter. Prøv da en annen nettverkskabel og sørg for at det er ruteren er påslått. Skulle problemet vedvare, ta kontakt med kundeservice.