<< Tilbake

Hjelp!

Her finner du informasjon om utstyr og ditt abonnement hos NextGenTel

Dersom du trenger hjelp med tilkobling av utstyr fra NextGenTel finner du våre brukerveiledninger her. Her finner du brukerveiledninger til det mest brukte utstyret fra oss, der vi også gir deg noen tips og triks.


Husk også at du kan finne det meste av informasjon knyttet til ditt abonnement og tjenester fra oss på MinSide. Du finner MinSide her.

     

    Kundeservice

    • Kontakt oss

      Hvis du har behov for å snakke med en av de hyggelige medarbeiderne på kundesenteret vårt, så anbefaler vi deg å ta kontakt enten via MinSide, chat, eller i en privatmelding på Facebook eller Twitter. Det vil vanligvis være kortere ventetid på chat og i sosiale medier enn på telefon.


      Les mer om hvordan du kan få hjelp og kontakte oss her.


    • Retningslinjer for sosiale medier

      Facebook finner du informasjon om nye produkter, film- og spillanbefalinger og morsomme konkurranser. Vi oppfordrer deg også til å legge igjen kommentarer eller spørsmål.


      Twitter vil du også kunne holde deg oppdatert på hva vi i NextGenTel driver med. Har du spørsmål til oss, post gjerne til @NextGenTel.


      Vi tar selvsagt imot kundeservicehenvendelser også, både via Facebook og Twitter. Eventuell personlig informasjon (kundenummer, telefonnummer osv.) bør du sende som direktemelding. Av personvernhensyn kan slik informasjon bli fjernet fra offentlig visning. Mer kontaktinformasjon for kundeservice finner du på våre nettsider.


      Retningslinjer for kommentarer

      Vi setter stor pris på innhold og kommentarer som gir tilskudd til samtalen, uavhengig av om det er i favør eller disfavør av NextGenTel. Hvis innhold eller kommentarer er støtende, svertende, gjentagende, har ufin språkbruk eller er tatt helt ut av sammenhengen, kan de bli avvist og eventuelt slettet. Dette gjelder også gjentagende kommentarer vedrørende kundesaker som tidligere er behandlet av NextGenTel. Reklame eller annonser for andre produkter kan bli slettet. Poster eller kommentarer fra falske profiler vil bli slettet. Av personvernhensyn vil eventuelle personlige detaljer som legges ut offentlig bli fjernet etter behandling av saken.


      Vi setter stor pris på meninger og setter enda større pris på meninger som er underbygget.


      Personangrep, spam eller ufint språk = #FAIL. Tilfører du noe til diskusjonen = #WIN.


    • MinSide

      På MinSide har du alltid tilgang til all informasjon om abonnementet ditt hos NextGenTel. Herfra kan du gjøre innstillinger på ruteren din, se og betale fakturaer, endre TV-pakker og kontakte oss, i tillegg til en rekke andre smarte funksjoner som lar deg administrere abonnementet og tjenesten din.

      MinSide er tilgjengelig både på nett og som egen app. MinSide-appen finner du i Google Play og App Store. Mens du finner MinSide på nett her.


      Første gangs innlogging

      For å logge inn trenger du mobilnummeret ditt, som er kontaktnummeret du har registrert hos oss. Ved førstegangs aktivering velger du registrer deg nå. Har du glemt passordet ditt, velger du glemt passord.

      Fakturaarkiv

      På MinSide finner du fakturaarkiv i tilfeller der du ønsker å hente ut fakturakopi, ønsker oversikt, aktivere AvtaleGiro eller betale med Vipps.


      Saldo

      Min Side viser saldoen din, og gir deg også betalingsinformasjon dersom noe er registrert ubetalt. Husk at fra du gjør en innbetaling til denne er registrert på kundesidene, kan det gå 1-3 virkedager.


    • Garanti/reklamasjon på kjøp i vår nettbutikk

      Dersom du har kjøpt utstyr i vår nettbutikk nextshop.no, ber vi deg se denne informasjonen ved behov for service, eller dersom du har spørsmål om garanti eller reklamasjon.


      Utstyr kjøpt gjennom moobi.com (gjelder varer kjøpt før 1. juli 2017)

      Ta kontakt med NextGenTel Kundeservice via MinSide i app eller på våre nettsider.


    • Nyttig informasjon om MinSide

      Hvordan logge inn første gang?

      1. Gå til minside.nextgentel.no/
      2. Skriv inn mobilnummeret ditt
      3. Les og godta vilkårene
      4. Du får tilsendt en engangskode på SMS som du skriver inn
      5. Opprett et valgfritt passord
      6. Trykk "Neste". Kontoen aktiveres og du kan logge inn


      Viktig informasjon

      • Du må aktivere MinSide for hver unike nettleser/enhet du skal benytte
      • Mobilnummeret ditt må være registrert på abonnementet før innlogging
      • Passordet du oppretter må inneholde:
        • Mellom 8-32 tegn, minst én liten bokstav, én stor bokstav og ett siffer
      • Du har MinSide på nett og mobil
        • Hvis du skal bruke MinSide på mobil, må du laste ned appen her.
      • Du har kun mulighet til å ha registrert ett mobilnummer per kundenummer.
        • For å aktivere flere brukere, må du videresende engangskoden du mottar på SMS til brukerne du stoler på.
      • For å endre språk på MinSide, må du endre språket i nettleseren du bruker. Støtter norsk og engelsk.


      Hva er mulig å gjøre på MinSide?

      • Se hastighet inn til ruter
      • Administrere produkter
      • Enkel administrasjon av wifi
      • Kontakt kundeservice
      • Få oversikt over og betal faktura
      • Få driftsmeldinger


      Hvilken nettleser kan jeg bruke?

      MinSide støtter disse nettleserne:

      • Google Chrome
      • Safari
      • Microsoft Edge
      • Firefox