<< Tilbake

Hjelp!

Her finner du informasjon om utstyr og ditt abonnement hos NextGenTel

Dersom du trenger hjelp med tilkobling av utstyr fra NextGenTel finner du våre brukerveiledninger her. Her finner du brukerveiledninger til det mest brukte utstyret fra oss, der vi også gir deg noen tips og triks.


Husk også at du kan finne det meste av informasjon knyttet til ditt abonnement og tjenester fra oss på MinSide. Du finner MinSide her.

     

    Mobilt internett

    • Datahastighet, dekning og Fri Fart

      Mobilt bredbånd fra NextGenTel har Fri Fart, og forventet hastighet er opptil 100 Mbps.

      Opplevd datahastighet avhenger blant annet av:


      • type dekning der du er (2G, 3G eller 4G)
      • signalstyrke og avstand til senderen
      • antall brukere i ditt område og tid på døgnet
      • vær og topografi
      • om telefonen din støtter 4G

      Her ser du hvilken datahastighet du kan få med de ulike typene dekning:


      • Edge: 0,1- 0,2 Mbps: Edge gir deg mulighet til å surfe med mobilen, men med begrenset hastighet.
      • 3G: 1-20 Mbps. Med 3G kan du surfe med mobilen/PC/nettbrett, samt se videosnutter og sende/motta epost.
      • 4G (LTE): Fri fart; opptil 100 Mbps.


    • PIN- og PUK-koder

      PIN-kode

      PIN- og PUK-koder gir mobiler eller utstyr for mobilt bredbånd tilgang til å benytte et SIM-kort. Kodene blir tilsendt sammen med SIM-kortet (se bilde under).

      Dersom du mister PUK-koden må du ta kontakt med kundeservice på 987 07979.



    • Priser i utlandet

      Mobilt bredbånd kan ikke benyttes i utlandet.

    • Sperre mobilabonnement

      Ring Kundeservice på 987 07979 dersom ditt mobile bredbåndsabonnement må sperres.

      Vær oppmerksom på at faste avgifter fortsatt løper selv om et abonnement er sperret.