Jeg kommer ikke på nett

Hva er galt med forbindelsen?

Lampene på ruteren kan indikere hva som er problemet:

  • Power/Status viser om ruteren mottar korrekt strømstyrke
  • Ethernet viser om det er kablet kontakt med PC/datautstyr
  • Broadband/DSL viser om det er kontakt med telefonsentralen

Om du ikke kommer på nett, prøv disse punktene:

  1. Restart ruteren (slå av/på eller trekk ut strømmen og sett den på plass igjen).
  2. Sjekk at kablene er koblet skikkelig inn. Trekk ut DSL-/telefonkabelen fra ruteren, sett den på plass igjen og gjør det samme med enden som går inn i uttaket på veggen.
  3. Prøv å bytte til en ny DSL-kabel (telefonkabel).
  4. Har du flere telefonuttak i boligen din må du prøve ruteren i disse også (viktig ved dobbelt uttak at begge prøves).
  5. Resette ruteren:
    1. Finn en spiss gjenstand (kulepenn eller binders).
    2. Bak på ruteren er det et lite resetthull.
    3. Hold den spisse gjenstanden inne i hullet i ca. 15 sekunder.
    4. Vent i to minutter, ruteren skal nå være på nett.

Hvis Broadband/DSL-lampen lyser stabilt nå skal internettlampen begynne å lyse og du vil komme deg på nett etter kort tid.

Det er 2 aktive driftsmeldinger Les mer

  • Del på Twitter
  • Skriv ut