NextGenTel og COVID-19

NextGenTel sikrer stabile tjenester under koronapandemien

COVID-19 har skapt mye usikkerhet i samfunnet og viser hvor viktig det er å ha gode planer for håndtering av unormale situasjoner. Myndigheter, bedrifter og privatpersoner må alle ta ansvar for sine respektive områder – og alle må bidra til å minimere skadevirkningene av pandemien.

Som leverandør av samfunnskritiske tjenester tar vi situasjonen på største alvor og har innført en rekke tiltak for å sikre at vi kan opprettholde en stabil og god tjeneste for våre kunder. Samtidig følger vi de nasjonale og regionale retningslinjene og påbudene som til en hver tid er gjeldende, for å unngå spredning av smitte i samfunnet.

Kundeservice

Vi gjør det vi kan for å yte best mulig service til våre kunder, samtidig som vi tar vare på våre ansatte. Vi håper på forståelse for at vi står i en krevende situasjon og ikke alltid kan svare på henvendelsen din med en gang.

MinSide har du alltid tilgang til all informasjon om abonnementet ditt hos NextGenTel. Herfra kan du gjøre innstillinger på ruteren din, se og betale fakturaer, endre TV-pakker og kontakte oss, i tillegg til en rekke andre smarte funksjoner som lar deg administrere abonnementet og tjenesten din. MinSide er tilgjengelig både på nett og som egen app.
Husk at du kan finne masse god hjelp og nyttig informasjon på våre hjelpesider og følge våre brukerveiledninger ved spørsmål om oppkobling.


Ekstraordinær drift av nettet vårt

Vi utfører nå kun endringer for å øke stabilitet og nødvendig feilretting. På denne måten kan vi minimere risiko for avbrudd i tjenestene. Nå som vi også ser en stor økning som følge av at flere er hjemme, gjør vi det vi kan for ikke å øke belastningen på nettet ytterligere. Vi overvåker situasjonen nøye.

Feilretting

Etablerte rutiner innen telekombransjen er at man alltid skal prioritere å rette feil på offentlige eller samfunnskritiske installasjoner foran retting av feil hos privatpersoner. Retting av feil vil også prioriteres foran nyinstallasjoner.

Våre ansatte

Vi følger de til en hver tid gjeldene retningslinjene og påbudene for å ta del i dugnaden for å minimere spredningen av COVID-19. Vi har også innført en rekke hygienetiltak og tiltak for økt digital samhandling med kolleger.

Vi må likevel ta høyde fore smittetilfeller eller karantene hos leverandører, entreprenører, servicepersonell og blant våre ansatte i NextGenTel. Slike utfordringer kan medføre utsatte installasjoner eller lengre ventetid.

Ta vare på hverandre, hold avstand og vask hendene ofte!