Flytting fra NextGenTel TV til RiksTV

    Les nyttige spørsmål og svar om flyttingen til RiksTV

    grey.png#asset:85189


    Hvorfor har NextGenTel og RiksTV inngått dette samarbeidet, hvorfor må jeg bytte leverandør?

    NextGenTel og RiksTV slår kreftene sammen. Det vil si at vi i NextGenTel faser ut vårt TV-produkt, og ditt kundeforhold for TV flyttes til RiksTV. Hvorfor gjør vi dette? Fordi vi ønsker at våre kunder skal ha markedets beste TV-tilbud.


    Hvilke fordeler får jeg ved å bytte til RiksTV?

    • BEST på app. Markedets høyeste rangering i App Store
    • BEST på sport. I RiksPakken er Viasport, Eurosport og TV 2 Sport inkludert!
    • Valuta for pengene. RiksPakken er den mest komplette TV-løsningen på markedet med HBO Max, Paramount+, sport og 65 kanaler inkludert.
    • Se TV hvor du vil, på hva du vil. Se TV opp til 4 steder eller via app til mobil, nettbrett, Apple TV og Android smart TV.


    grey.png#asset:85189


    Nå får du RiksTV

    Må jeg foreta meg noe ovenfor NextGenTel med tanke på gammel TV-pakke? Må jeg si opp selv?

    Nei. TV-abonnementet ditt hos NextGenTel vil bli avsluttet automatisk når du går over som kunde til RiksTV. I en overgangsperiode på ca. en måned vil TV-abonnementet være aktivt hos både NextGenTel og RiksTV.


    Må jeg selv bestille RiksTV-abonnement?

    Nei, du trenger ikke selv å gjøre noe for å bli flyttet til RiksTV. Hvis du ønsker å bytte kanalpakke kan du gjøre dette senere på Min side på RiksTVs nettsider.


    Når får jeg RiksTV?

    Alle kunder får beskjed fra NextGenTel når de skal flyttes over til RiksTV. Du vil ha tilgang til RiksTV fra flyttedatoen.


    Hvordan logger jeg inn på ‘Min side’ hos RiksTV?

    Så snart den nye tjenesten din er aktiv hos RiksTV, vil du informasjon tilsendt fra RiksTV om hvordan du tar i bruk Min side på RiksTVs nettsider.


    Kan jeg beholde NextGenTel TV hvis jeg ønsker det?

    Det er dessverre ikke mulig å beholde NextGenTel TV.


    grey.png#asset:85189


    Abonnement og kanalpakker


    Jeg har allerede RiksTV på hytta, hva skjer med det abonnementet?

    Hvis du har et eksisterende kundeforhold blir disse slått sammen og du betaler for ett abonnement.


    Hvilken kanalpakke får jeg?

    Du vil få den kanalpakken som ligner mest på tilbudet du har i dag. Kunder med NextGenTel TV Basis får RiksTV Basis, mens kunder med NextGenTel TV Plenty får RiksPakken.


    Kan jeg bytte kanalpakke?

    Hvis du ønsker å endre kanalpakke kan dette gjøres på ‘Min side’ etter flyttingen til RiksTV.


    Får jeg bindingstid hos RiksTV nå?

    Nei, alle kunder vil flyttes til en RiksTV-avtale uten bindingstid.


    grey.png#asset:85189


    Dekoder og utstyr


    Må jeg bytte dekoder fra nåværende?

    Ja. Du vil få tilsendt ny dekoder fra RiksTV i god tid før flyttingen.


    Må jeg betale noe for den nye dekoderen?

    Nei, du må ikke betale noe for dekoderen (Strømmeboksen) du får tilsendt. Hvis du ønsker en annen eller flere dekodere gjelder følgende priser:

    • Ekstra Strømmeboks: kr 499,-
    • Apple TV: fra kr 1299,-
    • Smartboks III PVR: fra kr 990,-
    • Fjernkontroll med nummertaster: kr 0,-


    Hvordan installerer jeg dekoderen?

    Du vil få tilsendt ny dekoder i posten, og det er enkelt å installere denne selv. Du finner installasjonsguide på RiksTV.no.


    Hvilken dekoder får jeg?

    Alle kunder får RiksTVs ‘Strømmeboks’. Hvis du ønsker en annen dekoder eller flere dekodere må dette bestilles på ‘Min side’ etter flyttingen til RiksTV.


    Hvorfor kan jeg ikke leie dekoder?

    Det er dessverre ikke mulig å leie dekoder fra RiksTV


    Koster det meg noe å få tilsendt dekoderen?

    Nei, du må ikke betale fraktkostnader for dekoderen.


    Hvor kan jeg lese mer om dekoderne jeg kan velge mellom?

    Du kan lese mer om dekodere fra RiksTV på RiksTV.no.


    Hva betyr TV fire steder for meg?

    Få TV opp til fire steder eller rom til én og samme abonnementspris. Slik kan du se TV på hytta, i båten, i campingvogna - eller på soverommet når TV-en i stua er opptatt.


    Hvordan kan jeg se TV? Hvilke flater?

    Se TV hvor du vil, på hva du vil. Se TV via strømmeboks eller via app til mobil, nettbrett, Apple TV og Android smart TV.


    Hvem skal jeg ta kontakt med dersom jeg har problemer med TV?

    Ta kontakt med NextGenTel dersom du opplever problemer med NextGenTel TV, og RiksTV for problemer med den nye TV-tjenesten.


    Hva gjør jeg med min gamle dekoder til NextGenTel TV (Amino)?

    Du kan enten returnere den gamle dekoderen til NextGenTel, eller levere den til godkjent mottak for elektronisk avfall (gjenvinningsstasjon eller en elektronikkforhandler).


    grey.png#asset:85189


    Faktura og betaling


    Hva skjer med faktura og hvilke valg har jeg i forhold til faktura?

    Etter flyttingen vil du bli fakturert for TV av RiksTV. Fakturaen for internett kommer som vanlig fra NextGenTel. På Min side kan du velge mellom fakturaperiode 1, 3, 6 og 12 måneder. RiksTV vil sende deg informasjon om hvordan du tar i bruk Min side.


    Når får jeg første faktura fra RiksTV?

    Du vil motta første faktura i løpet av den første måneden etter at RiksTV er klart til bruk.


    Hva skjer med eFaktura / AvtaleGiro?

    Du må opprette ny avtale på Avtalegiro via Min side eller i nettbanken etter flytting til RiksTV.


    Hvor finner jeg prislister og vilkår for RiksTV?

    Du finner full oversikt over alle priser og vilkår på RiksTVs nettsider.