Driftsmeldinger



2 driftsmeldinger:



14.01.2020

Sted: Nye NextGenTel TV

Tjeneste: TV

Beskrivelse:

Fremdrift og utvikling

I høst og vinter flyttes alle TV-kunder gruppevis over på vår helt nye TV-plattform. I uke 45 la vi ut en stor oppdatering av tjenesten, med endringer i utseende, oppdaterte funksjoner og flere feilrettinger. Vi jobber kontinuerlig videre med utvikling av TV-tjenesten. I tiden fremover er dette blant hovedområdene vi jobber med:


  • Undertekster på TV: Vi har en pågående feilsituasjon hvor undertekster ikke viser korrekt i avspilling av opptak, ukesarkiv, start forfra eller ved bruk av pause/spoling.
  • Støtte for Chromecast er midlertidig fjernet mens vi undersøker en problemstilling hvor bildet blir brutt etter ca. 20 minutters casting


Feilretting pågår, men vi har foreløpig ikke nøyaktige rettetidspunkt for utfordringene nevnt over. Kundeservice har ikke ytterligere informasjon om disse feilene, men oversikten på denne siden vil oppdateres så snart ny informasjon foreligger.


10.02.2020

Tjeneste: Internett

Beskrivelse:

Hvis du får opp popup-meldinger av typen "Gratulerer, Kjære NextGenTel Kunde" (eller med en annen internettleverandør i overskriften) som forteller deg at du har vunnet en stor premie (typisk en ny iPhone- eller Galaxy-modell), så vil dette i stort sett alle tilfeller være svindelforsøk mot deg.

Denne type svindelmeldinger (enten på nett eller i epost) har ofte et profesjonelt utseende, men gjenkjennes også ofte av språklige feil og dårlig gramatikk.

Vi i NextGenTel vil aldri gjennomføre denne type "konkurranser".

Hvis du får denne type melding; lukk nettsiden eller slett eposten. Vi anbefaler alltid å sørge for at mobil/datamaskin har oppdatert programvare og at du benytter oppdatert sikkerhetsprogramvare til en hver tid.

phishing-a.png#asset:83458





Meldingene på denne siden oppdateres kun i våre ordinære åpningstider (hverdager 08 – 21 og lørdager 10 – 18).