Driftsmeldinger

Her finner du oppdaterte driftsmeldinger for Internett, TV og Telefoni.

Meldingene på denne siden oppdateres i våre ordinære åpningstider (hverdager 08 – 18).

Leverandørbytte fra Telenor

Gjeldende fra: onsdag 30. november 2022

Oppdatert kl. 17.35: Noen nye kunder hos oss opplever problemer med internettilgangen etter byttet fra Telenor. Netteier jobber på spreng med å få fullført alle byttene til oss, men dette tar dessverre lengre tid enn normalt. Vi ser nå at flere kommer seg på nett. Vi anbefaler derfor at du tester med å koble til ny ruter/mesh, som du har fått fra oss, til i fiberboksen på veggen. Dersom du har ruter fra Telenor så anbefaler vi å prøve en fabrikkresett av ruteren.

Problemer med streaming og andre tjenester

Gjeldende fra: fredag 11. november 2022

Noen av våre kunder på kobber- eller fibernett, kan oppleve problemer med tjenester som YouTube, Facebook, og andre tjenester på nett. Dersom du opplever dette så ligger ikke feilen på utstyret hjemme hos deg. Vi jobber med å få fikset feilen, og kommer tilbake med oppdatering.

Spam e-post

Gjeldende fra: mandag 24. oktober 2022

Vi har blitt gjort oppmerksom på spam e-post som utgir seg for å være sendt fra NextGenTel til flere av våre Broadpark-brukere de siste dagene. Dersom du lurer på om e-posten stammer fra oss, så er det viktig at du sjekker avsender og ser hele e-postadressen. Vi sender kun e-post fra våre domener @nextgentel.no eller @nextgentel.com. Er avsender en annen så er det med stor sannsynlighet spam. Vi anbefaler alle våre kunder, og kunder av Broadpark-tjenesten, om å være kritisk når det kommer til e-post der det blir bedt om at du skriver personopplysninger, passord eller der du må trykke på linker for å akseptere eller godta noe av informasjonen i e-posten.