PRESSEMELDING - Fast telefoni er ikke stengt ned, selv om Telenor avslutter tjenesten

Telenor stenger fast telefoni fra nyttår og etterlater dermed kundene sine uten et tilbud de ønsker. På grensen til arrogant sier administrerende direktør i NextGenTel, Trond Bjorøy Larsen.

PRESSEMELDING - Fast telefoni er ikke stengt ned, selv om Telenor avslutter tjenesten

Man kan fortsatt beholde fasttelefonen

Heldigvis kan man fortsatt beholde fasttelefonen. Løsningen er bredbåndstelefoni, eller IP-telefoni som det også kalles. For kunden oppleves dette som helt alminnelig fasttelefoni. Rimeligere er det også. I Norge er det ca 234.000 abonnenter på fast telefoni ifølge NKOM, og langt de fleste flytter abonnement over til bredbåndstelefoni.

Trond Bjorøy Larsen, Adm Dir i NextGenTel ønsker alle kunder, både privat og bedriftskunder, fra Telenor velkommen til selskapets Telio fasttelefoniplattform. Vi har nærmere 57.000 fast telefoni abonnement i Norge og Europa. Løsningen dekker primær behovene til både bedrift og privatkunder, og er uavhengig av hvem som leverer bredbåndet til deg. Det betyr at du kan fortsette med bredbånd fra Telenor, Altibox og andre, men få fast telefoni fra NextGentel.

NKOM har pålagt Telenor å holde kobbernettet åpen til 2025

Larsen påpeker også at NKOM har pålagt Telenor å holde kobbernettet åpen til 2025 og er derfor forundret over at Telenor er såpass bastante på nedleggelse i pressemeldingene sine. Våre planer er å tilby bredbånd på de teknologier som kunder ønsker og dette inkluderer kobbernettet. Åpenbart er all vår vekst på fiber fra Telenor og Trådløst Bredbånd på 5G nettet til Telia, men ønsker en kunde bredbånd på kobber nettet så har altså myndigheten pålagt Telenor og holde nettet åpent til 2025.

Robust og solid plattform

Foruten at Telio plattformen er robust og solid med fornuftige priser så er løsningen helt uavhengig av hvilken leverandør man har av på bredbånd. Vår løsning fungerer så lenge man har en internett-tilgang presiserer Telio ansvarlig, Eva Anderson. Det betyr at kunder som mister bredbåndet over kobbernettet kan ta med seg fasttelefoniløsningen over på fiber eller trådløst bredbånd. Vi tar oss av nummer portering og alt annet slik at det skal være enkelt for våre nye kunder å beholde både nummert og fasttelefonitjenesten.

Mange av våre kunder ønsker både mobil og fast telefoni sier Eva Anderson. Det er rett og slett fordi man ønsker den tryggheten det er å alltid kunne være tilgjengelig eller kontakte omverdenen uavhengig av feil på den ene løsningen. I tillegg er jo talekvaliteten vesentlig bedre på fast telefoni, noe som selvsagt er viktig for mange kunder i litt voksen alder.

Trond Bjorøy Larsen fremhever også at selv om Telenor hevder de skal legge ned fast telefoninettet har Nkom presisert og pålagt Telenor å videreføre kobbernettet i en overgangsperiode frem til høsten 2025.

Les mer om: Telio fasttelefoni

Loading chat...